England och praktik

 
Om man går i trean på Samhälle Internationell så ska man ha praktik i två veckor, antingen så stannar man kvar i Sverige (då måste platsen ha en internationell koppling) eller så åker man utomlands (då får man göra vad man vill). Det man gör på praktiken ska dock gärna kunna kopplas till sitt projekt arbete. Nu har jag skapat mig en ny kategori, som ni kanske ser så heter den England och praktik. Jag ska ha med mig datorn så jag kan göra en uppgift som ska vara klar när jag kommer hem och så jag kan skypa med min familj.
Här tänkte jag även berätta lite om min praktik, hur jag trivs osv. 
 
Min praktik börjar måndag den 29e oktober och är tills torsdag den 8e oktober. Jag kan ju kanske börja med att berätta lite mer om min praktikplats.
Stället heter Wood Green, ( http://www.woodgreen.org.uk/ ) där ger dem olika djur ett nytt hem, dem gör olika operationer och lite mer saker för att få djur att må så bra som möjligt. Min uppgift där att vara med katterna, jag ska mata dem, städa hos dem, kolla upp efter operationer osv. Den här praktikplatsen passar mig bra eftersom jag älskar att vara med djur, och speciellt katter som ligger mig varmt om hjärtat, så jag hade väldigt mycket tur som hittade det här och att min handledare svarade på mitt mejl fort.
Jag ska bo hos en som jobbar på Wood Green, Stacey heter hon. Hon kommer att hämta upp och släppa av mig på tågstationen och så kommer jag få skjuts till och från Wood Green, så det var ju jättebra.
Jag är jättenervös, mest för att hitta på Heathrow och sedan att hitta rätt tåg till St. Neots (som ligger i Cambridgeshire) där Stacey bor. Jag är också nervös över att behöva prata engelska hela tiden, jag har svårt att komma på bra vardagsord som jag inte använder så ofta och att jag inte riktigt hänga med i vad dem säger, britter är väldigt duktig på att sluddra när de pratar, så jag får spetsa öronen extra mycket.
Som jag skrev innan så ska praktikplatsen gärna kunna kopplas till sitt PA, och mitt PA kommer då handla om djurrätt och djurförsök. De frågor som jag kommer ha med mig till England och till Wood Green är hur dem ser på djurförsök och vad dem gör för att förhindra det.
 
Hope you enjoy!

Kommenterat av andra...

Här kan du lämna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte visas i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0