Paris

I torsdags så var det äntligen min tur att åka till Paris och till Madde. Var framme på eftermiddagen, så då gjorde vi inte så mycket, tog det lugnt. I fredags så gick vi runt på stan. Var till Notre-Dame, Eiffeltornet och Louvren, kalasade på kvällen. Notre-Dame var helt otroligt, jag sa wow hela tiden vi var där. Så otroligt mäktigt.

På lördagen så åkte vi till Sacre-Coeur, jättefint. Tog sedan ett glas vin på en restaurang i området där Madde bor.

Söndagen börjades med en gudtjänst i Svenska Kyrkan. Gudtjänsten hette "Med kärlek från Paris", den var till minne för de offer i terrorattacken. Sarah Dawn Finer var där och sjöng och spelade, Özz Nüjen höll tal. Det var jättefint, kyrkan var jättemysig.
Efter det så åkte vi mot Triumfbågen. Vi gick även upp till toppen av Triumfbågen (hah, jag tordes!), otrooolig utsikt. Lite dåligt väder dock, men man såg till exempel Eiffeltornet hur bra som helst ändå. Efter det så gick vi till Musée de l'Armée. Ett museum där Napoleons grav finns, det finns en del som handlar om första och andra världskriget och en del med gamla vapen och utrustningar.

Dock så slutade inte söndagen så bra. Maddes mobil blev stulen, med körkort och både hennes franska och svenska bankkort.. Vi vet exakt vart och när det hände.. Vi var på metron, och så skulle vi byta tåg. Alldeles innan vi klev av, så kollade vi i väskan så allt fanns där, och allt var där. När vi kom till nästa perrong, så kollade vi i väskan igen, då var mobilen borta.. Det hände alltså inom loppet av typ 3 minuter.. Så söndag eftermiddag/kväll var inte särskilt roligt.. :-(
Måndagen spenderades på flygplatser/flygplan för min del. Tog metron till flygbussen vid 07. När jag skulle försöka hitta flygbussen så irrade jag bort mig en liten stund, var lost in Paris för en liten stund, haha. Men till slut så! Som tur så går de bussarna typ varje kvart. Jag hade lättare att hitta på flygplatsen då, än vad jag hade i torsdag. Gick faktiskt väldigt bra. Var hemma i lägenheten vid ungefär 16. Kom hem till jättegosiga katter♥

Jag har haft det jättebra, fick äntligen träffa Madde igen. Hann med att se det jag ville, Notre-Dame var viktigast. En väldigt bra helg!