Nya äventyr

Idag börjar mitt nya äventyr. Just nu, i skrivande stund, så är jag, pappa och Sile påväg ner till Sälen. Där ska jag bo och jobba i vinter, i Lindvallen. Jag ska alltså lämna min trygga miljö, det är både skrämmande och spännande. Katterna är med mig också.

Appropå katterna. Ville tog och förstörde hans bur (han tycker inte om att vara i bur), han klöste och knuffade så pass mycket så att plasten till luckan gick sönder. Lösningen? Vi tog Axa's gamla bur som han får åka i. Så nu har han mycket plats att röra sig på, och han har äntligen lugnat ner sig, lite grann iallafall. Älskade katten. Ceasar är jättelugn, han har pipit någon enstaka gång, men så länge han ser Ville så är han lugn.

Tillbaka till Sälen. Jag ska jobba på Experium i receptionen. Jag tror att det är en rolig miljö att jobba i, det kommer alltid att vara människor där. Jag ska bo med en till, hon heter Matilda och kommer dit imorgon. Vi börjar på måndag och då ska vi ha en introduktionsvecka med en massa information. Sen kör vi igång. Jag tror att jag kommer att trivas!

Kommenterat av andra...

Här kan du lämna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte visas i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0