En månad

Och helt plötsligt så har det gått en månad sedan jag flyttade hit till Lindvallen. Tiden har gått fort. Jobbet rullar på, blir mer och mer varm i kläderna för varje dag som går. Imorgon har vi 600 ankomster, så då kommer vi ha att göra. Men det går nog bra. Jag trivs fortfarande, både på jobbet och i Lindvallen överhuvudtaget. Har inte en jääättestor hemlängtan ännu. 
Här har vi inte vädergudarna på vår sida, regnar och blåser om vartannat. Plusgrader och ishalka. Tråkigt.
 
Snart är det julafton dessutom, på torsdag. Det är min första jul som jag inte är hemma, det känns faktiskt ganska konstigt. Jag har tagit på mig och jobbat eftersom jag ändå inte har någon möjlighet att åka hem. Jag får skypa med familjen när jag slutar.
I torsdags fick jag äntligen träffa mamma för första gången på en månad också. Välbehövligt, fick mig lite ny energi. Mina katter bor inte kvar här längre, dem har fått flyttat hem igen. Till en fantastisk människa som heter Mattias. Där trivs dem bra, det vet jag. De blir väl omhändertagna. Mina gosisar. 
 
Nu ska jag ta och pallra mig hemöver till stugan. Stannade kvar på Experium efter jobbet, på Waynes. Drack en kaffe och gjorde klart en värdskapsutbildning.
 
Ha det bra!
Puss och kram

Kommenterat av andra...
Postat av: Gunsan

Kul att höra att du har det bra, god jul på dig. Kram från oss 😄💕

2015-12-19 @ 20:45:20

Här kan du lämna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte visas i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0