Påsk i Fisksjön

Kom hem till två stycken jättegosiga grabbar idag. Ceasar har inte lämnat min sida sen jag kom hem, han har gått kring mina fötter hela tiden. 
Kom alltså hem ifrån Fisksjön idag. Har haft det otroligt skönt, det har varit jättefint väder och vi har bara mått gott. Påsk i fjälls är ett måste. I fredags kom vi upp rätt sent, men så fort vi kom fram så bytte vi om och satte oss i gropen hos Tord. Hann inte sitta där särskilt länge innan vi for tillbaka till stugan. Blev en rätt sent innan vi gick och la oss, men vad gör det? I lördags så var det fisketävling, den höll till alldeles utanför stugan. Jag och Sile deltog inte, utan vi låg på fällen i solen, med Axa. På kvällen så firade vi Alf, som har fyllt 70 år. Vi blev bjuden på god mat och dryck.  Det blev dock en rätt tidig kväll för både mig och Sile. Sile hade en huvudvärk som vägrade släppa, och jag hade ingen känsel i mina fötter. Så vi åkte tillbaka till Vargmyren och fixade med en tårta istället, och sedan sa vi godnatt. Igår blev det en heldag ute på isen. Fint väder fram tills kanske kl 15, då blev det mulet, men vi satt kvar en stund till. Vi hann med att äta tårtan som jag och Sile hade fixat. Vi firade en tidig födelsedag för pappa och en sen födelsedag för Anton. Efter det så åkte vi tillbaka till stugan och tog det lugnt, käkade lite och så. Åkte till Linda och Henkes stuga på kvällen, blev inte där så länge. Det blev en tidig kväll igår också. Idag gjorde vi inte särskilt mycket. Det var inte så bra väder, mulet och blåsigt, så vi höll oss inne. Packade, löste korsord och läste. 
När vi kom hem idag så blev det påskmiddag hos mormor och morfar med hela tjocka släkten. God mat och god efterrätt, jag tror att alla rullade därifrån. 
Nu ska jag ta och göra mig iordning för sängen, är jättetrött. Godnatt!
 
Axa har skaffat en pojkvän. Bill heter han. Han tycker att Axa är lite jobbig, men Axa är kär. Haha, de satt inte still en stund. Ett konstant jagande av varandra
 
 
När vi kom tillbaka till stugan igår så blev Axa kall, så Simon tog och bäddade om henne. Axa hade inget emot det
 

Kommenterat av andra...

Här kan du lämna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte visas i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0