Mitt i veckan

Jaha, och vips så var det onsdag, onsdagkväll dessutom. Hittills har mina dagar bestått av jobb, och lite mer jobb. I måndags drog storstädning av klubbhuset igång. Bangrabbarna tog grovstädningen och sedan påbörjade jag finstädningen. Jobbade även på donken i måndags, kortpass 14-18. Efter det så käkade jag middag med en efterlängtad Madde, sedan slöade vi bara i soffan, pratade om allt möjligt. Igår blev det ännu mer städning; dammsugning och moppning av golv, gjorde ett försök att få bort kåda som har hamnat på golvet. Gick sådär. Hann även med lite fakturering. Stannade jag kvar hemma i Dvärsätt, blev bjuden på god mat hos Hanna och Anders, hann med lite quality-time med familjen. Jag, Anders och Joel (eller ja, mest Anders) fixade lite med bollmaskinen på rangen. Idag har jag moppat golv, putsat fönster, moppat lite mer golv, dragit bort en massa skyddsplast ifrån väggarna. Trodde jag skulle bli tokig på den plasten. Men nu är den borta! Imorgon blir det mer kontorsjobb för mig, lite mindre städning. Måste försöka hitta vartifrån min namnskylt kommer ifrån så jag kan beställa till de nya tjejerna som börjar denna säsong. Det ser väldigt bra där inne nu, i nya klubbhuset. Jag längtar tills att vi kan börja ställa i ordning, allt från bara att ställa upp pärmar till att sätta fram bord och stolar. Jag är rätt nöjd över att få vara ansvarig över receptionen, känns jättebra att jag (kanske låter egoistiskt, men jag har ju faktiskt visat flera gånger att jag kan detta ställe) får vara med och bestämma, att mina önskemål och synpunkter verkligen lyssnas på och tas med omtanke. Jag blir faktiskt som ett barn på julafton när jag tänker på när vi är helt klara och har invigning. Det ska bli jättekul, tjohoo!
 

Kommenterat av andra...

Här kan du lämna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte visas i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0