Hemma efter en lång natt/morgon

Nu är vi hemma igen efter en fin vecka på Kreta med väder utan dess like, åtminstonde +30 varje dag, jag klagar inte. Våran hemresa var lite rolig, eller ja, lång. Vi skulle ha tagit flyget som gick 13.05, så det skulle komma en buss och hämta oss 8.40, men klockan åtta så ringer Apollo till Malin och säger att planet har blivit försenat. Med minst NIO timmar. Åh herregud. Vi skulle få mer information klockan 10, men då sa dom att vi fick vänta till klockan 13 istället. 14.05 ringer Apollo igen och säger att det kommer en buss och hämtar er 14.55. Vi packar ihop det sista och beger oss ner till den. Vi får reda på att vi ska få äta mat på ett annat hotell, och att 19.45 ska bussen gå till flygplatsen och att flyget ska gå 22.30. Men klockan 22.30 stod vi fortfarande i kön och väntade på att få kliva på planet. 23.50 tror jag klockan var när vi äntligen fick lyfta. Och detta plan var ett stort plan, och vi hamnade i business class, vilket innebär att vi kunde fälla ner stolarna helt så vi låg ner, och vi hade megastort benutrymme, på sätt och vis så blev det lite värt förseningen ;) så istället föratt vara i Sverige klockan 16 som vi hade tänkt, så var vi framme 02.20. Det gjorde att bilresan hem inte var så jätterolig, eller ja, den kändes extra lång, för jag och mamma var hemma klockan 11 ungefär.
Menmen, nu är vi iaf hemma, och jag har gosat med både katt och hund. Ska kanske ta mig en liten powernap så jag piggnar till, för sen måste jag ta tag i väskan..
 
Bilden är från kväll nummer 2

Kommenterat av andra...

Här kan du lämna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer inte visas i bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0